Voordelige verzekeringen en persoonlijke service

Heeft u hulp nodig? Bel dan 072-5180180 Lokaal tarief

    Fraudebeleid

    In de verzekeringsbranche is vertrouwen essentieel

    U vertrouwt op een goede afhandeling van uw schade. Wij vertrouwen erop dat u ons correct informeert.

    Uit diverse onderzoeken blijkt helaas dat een kleine groep klanten dit vertrouwen misbruikt door fraude te plegen. Ook merken we dat 'eerlijke' klanten voorstander zijn van een hardere aanpak van verzekeringsfraude.

    Fraudebeleid

    Wat is fraude?

    Proteq hanteert de volgende definitie van fraude: het misbruik maken van een verzekeringsproduct of dienst door de verzekeringnemer, verzekerde of, bij levens- en sommenverzekeringen, de begunstigde, om een prestatie te verkrijgen waarop men geen recht heeft.

    Voorbeelden van fraude

    • Het niet eerlijk opgeven van informatie aan de verzekeraar.
    • Het niet eerlijk vertellen van wat er is gebeurd.
    • Het veranderen van bedragen op aankoopnota's.
    • Meer claimen dan de geleden schade.
    • Een afgewezen schade nogmaals opgeven, met een ander verhaal.

    Hoe sporen we fraude op?

    • Verzekeraars en gevolmachtigden beschikken over fraude-indicatoren
    • Verzekeraars werken met geautomatiseerde kennissystemen, die speciaal zijn ingericht om fraudes te detecteren.
    • De markt verzamelt schadehistorie en specifieke fraude-informatie in een marktbreed systeem (FISH), dat de opsporing van fraude beter mogelijk maakt.

    U ondervindt daar het voordeel van. We versnellen namelijk met deze maatregelen het afhandelingproces van terechte schadeclaims en bieden u daarmee een hoger serviceniveau.

    Wat doen we bij fraude?

    • De schade wordt niet vergoed of - indien reeds betaald - teruggevorderd.
    • Opzegging van de verzekering. Dat geldt ook voor andere verzekeringen die bij ons zijn ondergebracht.
    • Uitsluiting van andere verzekeringen in de toekomst.
    • De verzekeraar plaatst u op een interne incidentenlijst.
    • We melden fraude aan bij de Stichting CIS, die een 'incidentenregistratie' bijhoudt. Dit register wordt ook door andere verzekeraars in Nederland geraadpleegd. Meer hierover staat vermeld in het Protocol Incidentenwaarschuwingssystemen FinanciĆ«le Instellingen. Wilt u meer informatie over de Stichting CIS kijk dan op www.stichtingcis.nl.
    • Aangifte bij de politie.

    Daarom fraudebestrijding

    Via uw premie betaalt u mee aan het fraudegedrag van anderen. Dit willen we natuurlijk voorkomen. Daarom doen wij aan fraudebestrijding.

    De Proteq Dier & Zorg Verzekering de zorgverzekering voor honden en katten

    Premie berekenen
    • Uw veiligheid

      Met elektronisch verzekeren kunt u in alle vertrouwen transacties uitvoeren. Veiligheid staat bij ons hoog in het vaandel, ook op internet.

      Lees verder
    • Privacy

      Proteq respecteert de privacy van de bezoekers van onze site. En draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u ons verschaft, altijd vertrouwelijk wordt behandeld.

      Lees verder
    • Fraudebeleid

      In de verzekeringsbranche is vertrouwen essentieel. U vertrouwt op een goede afhandeling van uw schade. Wij vertrouwen erop dat u ons correct informeert.

      Lees verder
    • Adresgegevens

      Proteq Verzekeringen
      Burgemeester Rijnderslaan 7
      1185 MD Amstelveen
      Postbus 600
      1800 AP Alkmaar
      Tel: 072-5180180 (lokaal tarief)
      Alle gegevens