Voordelige verzekeringen en persoonlijke service

Heeft u hulp nodig? Bel dan 072-5180180 Lokaal tarief

    Wat u van ons kunt verwachten

    Op deze pagina leest u wat u van ons kunt verwachten en hoe wij dat mogelijk maken. Wij doen u de onderstaande beloftes en garanderen u dat wij ze nakomen.

    Onze beloftes in het kort

    Wij doen er alles aan om onze verzekeringen en de informatie daarover begrijpelijk te maken voor u. Bovendien zorgen wij ervoor dat onze verzekeringen zo veel van toepassing zijn op uw leefsituatie en op u als persoon.

    En natuurlijk zorgen wij ervoor dat onze dienstverlening optimaal is.

    Wat u van ons kunt verwachten

    1. Begrijpelijke informatie

    Over wat u verzekert, over wat dat kost, wat de voorwaarden zijn en waar u deze kunt vinden. Proteq doet er alles aan om u hierover zo goed mogelijk te informeren. Op onze downloadpagina vindt u alle informatie.

    Tip: Bent u op zoek naar algemene informatie over verzekeringen en geldzaken? Ga dan naar www.wijzeringeldzaken.nl.

    Productwijzers

    Het Verbond van Verzekeraars publiceert productwijzers voor de meest voorkomende verzekeringsproducten. Op onze website vindt u de productwijzers op een groot aantal productpagina's en in het productwijzeroverzicht. In een productwijzer leest u onder meer wat u verzekert en wat de betekenis is van een woord als bereddingskosten. Een productwijzer is dus een aanvulling op de voorwaarden.

    Beleggingsbeleid

    Misschien wilt u wel meer informatie over ons beleggingsbeleid. Ons beleggingsbeleid is volledig identiek aan het beleggingsbeleid van SNS REAAL, waarvan Proteq onderdeel uitmaakt. Neem eens een kijkje op de pagina die meer vertelt over het beleggingsbeleid achter de beleggingsfondsen van onder meer SNS en ASN. De belangrijkste punten leest u in ons beleggingsbeleid (pdf).

    Ons fraudebeleid

    In de verzekeringsbranche is vertrouwen van groot belang. U vertrouwt op een goede afhandeling van uw schade. Wij vertrouwen erop dat u ons correct informeert. Lees meer over ons fraudebeleid.

    2. Geschikte producten

    We maken producten die geschikt en nuttig voor u zijn. Het is belangrijk dat de producten bij u blijven passen als er iets verandert aan uw persoonlijke situatie. Als verzekeraar moeten we goed om kunnen gaan met die persoonlijke veranderingen.

    Als we nieuwe producten ontwikkelen, worden deze eerst uitgebreid getoetst door onder andere productspecialisten, juristen, fiscalisten en directieleden. Maar daar blijft het niet bij. Als producten eenmaal zijn geĆÆntroduceerd, worden deze regelmatig opnieuw getoetst.

    3. Optimale dienstverlening

    Als u een vraag heeft, iets wilt wijzigen of een klacht heeft, wilt u ons goed kunnen bereiken en snel een duidelijk antwoord op uw vraag. De Stichting Toetsing Verzekeraars kijkt onder andere naar:

    • onze bereikbaarheid
    • de reactietermijnen die wij hanteren als u ons een vraag stelt
    • de klachtenafhandeling

    Goede bereikbaarheid

    Bij Proteq doen we er alles aan u zo snel mogelijk te helpen. Veel van uw vragen worden al beantwoord in onze veelgestelde vragen. Mocht uw vraag daar niet bij staan, dan kunt u ons het beste bellen op 072-5180180. Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 en zaterdag van 09:00 tot 14:00 uur. Wij streven er altijd naar om uw telefonische oproep binnen 5 minuten te beantwoorden. Als u uw vraag via mail wilt stellen, dan is het contactformulier de snelste manier.

    Duidelijke reactietermijnen

    U wilt weten hoe snel u een reactie van ons mag verwachten. Of u nu een polis heeft aangevraagd, een schade wilt melden of een vraag heeft over uw verzekering. Proteq wil u continu zorgvuldig en vlot van dienst zijn.

    Hoofdprocessen Deelprocessen Digitaal (e-mail) Maximale reactietermijn in dagen Schriftelijk Maximale reactietermijn in dagen
    Beantwoorden van informatieverzoeken over bestaande en nieuwe verzekeringen
    bestaande verzekering1414
    nieuwe verzekering/polis77
    nieuwe verzekering/offerte77
    Acceptatie van nieuwe verzekeringen en wijzigingen bestaande verzekeringen
    wijzigingen bestaande verzekering1414
    acceptatie nieuwe verzekering77
    Verstrekken van verzekeringstechnische opgaven en documenten, zoals
    opgave premievrije waarden/afkoop 14 14
    afgifte polissen en verzekeringsbewijzen (nieuwe en bestaande verzekeringen) 7 nieuw
    14 bestaand
    7 nieuw
    14 bestaand
    Schadebehandeling en verzekeringsuitkeringen
    opgave eerste fase afwikkeling1414
    Klachtenbehandeling
    reactie klacht1414

    Klacht

    U wilt weten hoe wij omgaan met uw klacht en of wij veel klachten ontvangen van onze klanten. Proteq wil deze informatie graag met u delen. Lees meer over onze klachtenprocedure

    Het totaal aantal jaarlijkse klachten en het resultaat van deze klachten van het vorige kalenderjaar treft u onderstaand aan.

    Geregistreerde klachten
    per 10.000 verzekeringen
    OntvangenAfgehandeld Gemiddelde doorlooptijd*
    aantal 9,68 aantal 9,68 3,6 dagen
    Totaal 9,68100%0,09100%00%
    Aantal afgehandelde klachten naar productcategorie
    InternKIFIDRechter
    aantal%aantal%aantal%
    Uitvaartverzekering0,788%0,0218,8%00%
    Inboedel- en opstalverzekering0,323,3%0,016,3%00%
    Motorrijtuigenverzekering3,1232,3%0,0218,8%00%
    Ziektekostenverzekering Dier & Zorg4,3745,1%0,0331,3%00%
    Rechtsbijstandverzekering0,495,1%0,0218,8%00%
    Reisverzekering0,454,6%0,016,3%00%
    Ongevallenverzekering0,030,3%00%00%
    Aansprakelijkheidsverzekering0,090,9%00%00%
    Caravanverzekering0,030,4%00%00%
    Resultaat afgehandelde klachten per productcategorie
    Toegewezen klachten Afgewezen klachten
    Totaal 1683 87051,70% 81348,31%
    Aantal afgehandelde klachten naar productcategorie
    totaalaantal%aantal%
    Uitvaartverzekering 137 78 56,93% 5943,07%
    Inboedel- en opstalverzekering 56 45 80,36% 11 19,64%
    Motorrijtuigenverzekering 541 308 56,93% 233 43,07%
    Ziektekostenverzekering Dier & Zorg 757 313 41,35% 444 58,65%
    Rechtsbijstandverzekering 88 54 61,36% 34 38,64%
    Reisverzekering 78 52 66,67% 26 33,33%
    Ongevallenverzekering 5 2 40% 3 60%
    Aansprakelijkheidsverzekering 15 13 86,67% 2 13,33%
    Caravanverzekering6583,33%116,67%

    * Voor KiFiD (Klachteninstituut Financiƫle Dienstverlening) zaken geldt een gemiddelde doorlooptijd van zes weken.

    U wilt dat wij ons aan de regels houden

    De regels en wetten voor de verzekeringsbranche worden regelmatig aangepast in het belang van de klant. Uiteraard houden wij de veranderingen goed in de gaten. Hieronder vindt u een overzicht van regels die ook voor u als klant van belang kunnen zijn.

    De Proteq Dier & Zorg Verzekering de zorgverzekering voor honden en katten

    Premie berekenen
    • Uw veiligheid

      Met elektronisch verzekeren kunt u in alle vertrouwen transacties uitvoeren. Veiligheid staat bij ons hoog in het vaandel, ook op internet.

      Lees verder
    • Privacy

      Proteq respecteert de privacy van de bezoekers van onze site. En draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u ons verschaft, altijd vertrouwelijk wordt behandeld.

      Lees verder
    • Fraudebeleid

      In de verzekeringsbranche is vertrouwen essentieel. U vertrouwt op een goede afhandeling van uw schade. Wij vertrouwen erop dat u ons correct informeert.

      Lees verder
    • Adresgegevens

      Proteq Verzekeringen
      Burgemeester Rijnderslaan 7
      1185 MD Amstelveen
      Postbus 600
      1800 AP Alkmaar
      Tel: 072-5180180 (lokaal tarief)
      Alle gegevens